Thursday, June 07, 2012

BFF ~


hye peeps,
apa khabar ?
baek-baek je kan ?
:D

dalam tengah duk diam-diam dalam bilik ni, tetiba berkhayal lak. kalau dekat-dekat je takpe.. ni tak, sampai ke kelantan lak tu.. HAHA~ nak buat camne kan ? bila hati dah rindu.. rindu ? ye ! aku rindu mereka sangat-sangat ! siapa mereka ? mereka la kawan aku.. kawan yang aku takkan pernah lupakan ! seriously !
i admit it ! aku rindukan mereka.. aku nak kembali masa zaman sekolah dulu !
aku ngn kawan-kawan aku belajar dalam satu kelas iaitu 5 Delta ! Yesss ! We are Deltarian ! 
tapi, ada jugak kawan-kawan aku yang duk kelas sebelah.. terpaksa berpisah.. tapi, don't worry, kami tetap kawan ! Kawan Selamanya !

Dalam kelas 5 Delta tu, aku paling bongsu, paling tinggi, paling nakal ! tapi itu semua dulu ok ! :D
Dulu aku ni pemalas orang nya, tapi, takda malas sampai ponteng sekolah ! ponteng kelas tu ada la sikit-sikit.. aku dalam kelas je, selalu lepak dengan Adawiyah, Shazdiana, Suhaizan, Nadhirah, Syafiqah, Baihaqi, Khadijah and Filzah! 
that's all my friends ! yang boleh terima baek buruk aku, selalu bantu aku.. ehh ! bantu ke ? yela, bantu dalam exam ! kan kan ? takna ngaku lettew.. dengan adawiyah paling kelakar.. aku pernah tumpahkan nasi dekat baju pengawas dia tu, habis kecoh satu kelas.. tapi, dia mudah memaafkan and selalu happy go lucky !

Dengan Nadhirah pon ada kenangan, aku kenal Nadhirah ni, dari darjah 6 lagi, dia budak baru dekat sekolah tu, so, tu la point nak kenal ngn dia tak sangka sampai form 5 pon kami still berkawan.. aku suka lepak kat rumah dia, rumah dia dekat dengan sekolah je, balik sekolah je lepak rumah dia dulu, baru pergi kelas tambahan.. tu pon ikut mood.. kalau tak ? memang sah-sah tak g tambahan.. esok nya, kena denda dengan cikgu.. perkara biasa da kan ? :D

Shazdiana ngn Suhaizan ni pon sama je, tapi, baru kenal..aku kenal Shazdian masa form 1.. tapi time tu tak kamcing lagi.. walaupon satu kelas kan ? maklum la.. dari sekolah rendah lain-lain kan ? Suhaizan lak.. aku kenal dia masa form 4 kalau tak silap, tapi time tu kami tak sekelas, walaupon tak sekelas, dia selalu je datang lepak kelas aku.. sebab Shazdiana sekelas dengan aku, dia dengan Shazdiana tu BFF dari dulu lagi.. tapi sekarang, Shazdiana, Suhaizan, dua-dua BFF aku.. Forever !

Syafiqah ? ada je kenangan aku dengan dia, tapi tak banyak ! sebab dia tu garang.. suka cubit-cubit aku.. so, takda lah banyak sangat kenangan, pantang ada orang sebelah dia, mesti kena cubit.. kalau sikit-sikit takpe.. ni tak.. kuat lak tu.. sakiittt wooo ! pedih ! pedih ! tapi, dia still lagi form 6 dekat sekolah ynag sama.. tinggal dia je.. nanti kalau nak lepak kat sekolah ! cari dia je la.. senang nak set time :)

yang last sekali ! baihaqi ? ye ! kawan jugakk ! tapi dulu.. sekarang tak.. tak da update dari dia.. makin sombong dengan aku. maybe sebab krisis-krisis yang melanda.. aku pon taktau.. harap dia baek-baek je la.. 

Khadijah and Filzah ? dua orang ni memang takleh berenggang ! aku pon taktau kenapa.. aku rapat la jugak dengan khadijah ni.. dia orang pertama yang kiss pipi aku dalam banyak-banyak kawan yang aku senaraikan kat atas tu.. time tu birthday aku yang ke 17, maklumlah, sehari selepas SPM.. enjoy la kan.. lepas habis nyanyi lagu happy birthday, dia kiss aku.. terkejut aku.. tak pernah orang kiss aku selain mak aku.. aku ingat sampai bila-bila :)

seriously aku cakap ! aku rindu korang ! rindu sangat-sangat ! rindu jugak dekat Fatin Diyana, Qalina, Farahiah, Farahin and siapa-siapa je yang rapat dengan aku.. teringin nak lepak sama-sama semua. tapi, waktu tak mengizinkan.. nak buat camna.. ada jodoh nanti, kita jumpa ok ! sayang korang gila-gila !

Friendship is not about who you've known the longest. 
It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it.



Pecah Kaca, Pecah Cermin, Lepas Baca, Boleh Komen.