Friday, February 07, 2014

me, school and students ~


dah lama aku biarkan blog ni sendiri..
kesian diaaa..
alolololo..
 namo majuk je.. 

ni nak cerita..
aku dah start praktikal
dari 27 Januari sampai 16 Mei ni..
sebagai English Teacher..
aku praktikal dekat 
Sekolah Kebangsaan Bandar Tasik Puteri
kat Rawang..

Doakan aku berjaya mengharungi semua halangan dekat sekolah ni nanti..
Insya'Allah..

betol kata cikgu-cikgu dekat sekolah aku dulu,
suatu hari bila kita dah jadi cikgu..
kita akan tahu betapa susahnya nak jadi cikgu..
dengan muridnya yang nakal..
dengan sikap-sikap cikgu sekeliling
dan macam macam lagi halangan bila dekat sekolah..

dulu dekat sekolah..
aku seorang student yang nakal..
sangat-sangat...
selalu tak siapkan kerja sekolah..
pernah bergaduh dekat sekolah..
curi-curi keluar dari sekolah..
semua aku buat..
tapi, 
cikgu masih mampu bertahan dengan aku..
tabahnya cikgu-cikgu aku dulu..
boleh ke aku jadi macam mereka ?

orang cakap,
bila kita nakal masa dekat sekolah dulu,
kita pon akan dapat anak atau students yang nakal macam kita jugak..
betul ke ?
yaaa ampunnn..
mampu ke aku nak mengharungi semua ni ?
biarpon sampai bulan lima je..
tapi tetap rasa berdebar setiap kali nak pergi sekolah..
mudah mudahan semua nya berjalan lancar.
aminnn~

ni gambar-gambar sepanjang aku dekat sekolah..



selepas perhimpunan pagi :)


Hasil kerja kami dekat sekolah :D


Audition untuk story-telling..
some of the students boleh hafal cerita yang panjang..
aku pon terkejut..
bercerita dengan gayanya sekali..


Me and the students :D
poyo je muka cikgu ni..
haha :D


Pecah Kaca, Pecah Cermin, Lepas Baca, Boleh Komen.

0 912 bagi idea ♥♥:

Post a Comment